Wikia

A
1straikage
Eerste Raikage
Basisinformatie
Naam A
Geslacht Man
Leeftijd {{{leeftijd}}}
Verjaardag 1 december
Familie {{{familie}}}
Clan {{{clan}}}
Fysiek
Haarkleur Donkerbruin
Oogkleur {{{oogkleur}}}
Huidskleur {{{huidskleur}}}
Lengte Deel 2: 210.1 cm
Gewicht Deel 2: 97.2 kg
Bloedgroep O
Shinobi
Beroep Raikage
Ninja rang Deel 2: Kage
Registratiecode {{{registratie}}}
Leeftijd afstuderen {{{academie}}}
Classificatie {{{klasse}}}
Affiliatie Kumogakure
Team {{{team}}}
Partner {{{partner}}}
Vermogens
Chakra natuur {{{chakranat}}}
Unieke technieken {{{uniek}}}
Jutsu {{{jutsu}}}
Strijdvoorwerpen {{{voorwerp}}}
Kekkei genkai {{{kekkeigenka}}}
Manga en anime
Debuut manga Volume 68, Hoofdstuk 648
Debuut anime Naruto Shippūden, Aflevering 369
Films {{{films}}}
OVA {{{ova}}}
Verschijnt in Anime, Manga
Japanse stem Kōsuke Gotō
Engelse stem Steven Blum
A (エー) was de Eerste Raikage (初代雷影, Shodai Raikage) die Kumogakure oprichtte in het Land van de Bliksem.

Achtergrond Edit

Tijdens zijn leiderschap in de vroege dagen van Kumogakure na de periode van de strijdende staten, stuurde A vermoedelijk de gouden en zilveren broers om de Nine-Tails te vangen, een taak waarbij ze uiteindelijk faalden. Hij gaf ook land in de Vallei van Wolken en Bliksem aan de Yotsuki-Clan in ruil voor hun loyaliteit.

Tijdens de eerste ontmoeting van de vijf Kage's tijdens de Eerste Shinobi-Wereldoorlog, werd hij verzegeld door de toekomstige Tweede Raikage; zijn oude bodyguard. Hij zat naast de andere Kage en vertelde Hashirama dat buigen naar andere Kage geen teken was van een duurzame leider. Nadat hij de Eerste Kazekage had gevraagd om zijn alternatieve verzoek te formuleren, omdat Sunagakure al een Tailed Beast had, uitte hij verontwaardigd toen de Kazekage een verzoek deed om 30% te ontvangen van alles wat ze zouden betalen voor een Tailed Beast van Konoha. Toen de machtsstrijd uitbrak en Hashirama Senju zijn smeekbede deed om de toekomst van hun kinderen te behouden en zich te verenigen, keek hij aandachtig toe.

Voor zijn dood tijdens de oorlog, zou A een sterk moreel merk verlaten in verband met zijn verlangen om Kumogakure te beschermen in zijn lijfwacht, wiens lange dienst en toewijding hem de nominatie opleverde als zijn opvolger.