Wikia

Image.jpg

Hashirama Senju, de eerste hokage

Tobirama senju by bangalybashir-d4p5dcy.jpg

tobirama, de tweede hokage

Ae732-thirdhokagehiruzensarutobi-animeipics.png

hiruzen sarutobi, de derde hokage

Minato-minato-namikaze-19135459-1280-720.jpg

Minato Namikaze, de vierde hokage

Tsunade-tsunade-19108995-640-480.jpg

tsunade, de vijfde hokage

Kakashi Hatake.jpg

Kakashi Hatake, de zesde hokage

Naruto as the Seventh Hokage.png

Naruto Uzumaki, de zevende hokage

THokage (letterlijk vuurschaduw) is de leider van konohagakure (hidden leaf vilage) en word gezien als de sterkste persoon in het dorp, tot op heden zijn er 7 hokage geweest 6 shinobi en 1 kunoichi

Hokages Edit

1. Hashirama Senju, was de eerste hokage ooit en de oprichter van konohagakure. Hij was vooral bekend voor zijn ongeëvenaarde ninja skills. Maar eigenlijk wilde hij alleen maar vrede in de ninja wereld. Hij richtte konohagakure op samen met zijn vriend en aartsrivaal Madara Uchiha.

2. Tobirama Senju was de tweede hokage en de broer van de eerste. Tobirama heeft de edo tensei en de teleportasion justu ontworpen.

3. Hiruzen Sarutobi, de derde hokage was een uitmuntende shinobi. Hij deed veel voor het dorp en stierf uiteindelijk terwijl hij het dorp verdedigde tegen een aanval van Orochimaru. Hij was de sensei (leraar) van de drie legendarische sannin: Tsunade, Jiraiya en Orochimaru.

4. Minato Namikaze, was de vierde hokage. Net als de drie vorige was hij een geweldige shinobi, vooral bekend om zijn snelheid (en zijn blonde, puntige haar) vandaar ook zijn bijnaam: konoha's yellow flash/the yellow flash of the leaf. Hij stierf terwij hij het dorp verdedigde van de Kurama door het in zijn pasgeboren zoon (Naruto) op te sluiten.

5. Tsunade, de enige vrouwelijke hokage ooit. Ze is 1 van de Sannin (de leerlingen van de derde hokage) en werd aangesteld nadat Hiruzen Sarutobi (de derde hokage) stierf.

6. Kakashi Hatake, werd door Tsunade aangesteld als de zesde hokage. Hij is net als alle vorige kage een uitmuntende shinobi en geweldige sharingan gebruiker. Hij heeft in zijn leven veel voor het dorp betekend en wordt beschouwd als de beste shinobi van zijn generatie.

7. Naruto Uzumaki, werd door Kakashi Hatake aangesteld als zevende hokage. Hij is het hoofdpersonage van de serie. Hij heeft zeer hard moeten werken om uiteindelijk zijn droom te bereiken, als jinchuuriki heeft hij zeer veel voor het dorp betekend en heeft het meermaals gered. Hij heef uiteindelijk de vierde shinobi wereldoorlog gestopt door Madara Uchiha te veslaan. Hij is de zoon van Minato Namikaze (de vierde hokage) en een lid van de Uzumaki-clan.

Around Wikia's network

Random Wiki