Wikia

Naruto Uzumaki
Naruto profile
Naruto bij Ichiraku Ramen
Basisinformatie
Naam Naruto Uzumaki
Geslacht Mannelijk
Leeftijd
Verjaardag
Familie Minato Namikaze (Vader)
Kushina Uzumaki (Moeder)
Hinata Hyūga (Vrouw)
Boruto Uzumaki (Zoon)
Himawari Uzumaki (Dochter)
Clan Uzumaki clan
Fysiek
Haarkleur Blond
Oogkleur Blauw
Huidskleur
Lengte
Gewicht
Bloedgroep
Shinobi
Beroep Hokage
Ninja rang Genin (Deel 1)
Kage (Epiloog)
Registratiecode 012607
Leeftijd afstuderen 12
Classificatie
Affiliatie
Team Team Kakashi
Partner
Vermogens
Chakra natuur
Unieke technieken
Jutsu
Strijdvoorwerpen
Kekkei genkai
Manga en anime
Debuut manga
Debuut anime
Films
OVA
Verschijnt in
Japanse stem
Engelse stem

Naruto Uzumaki (うずまきナルト, Uzumaki Naruto, geboren op 10 Oktober) is een Shinobi van Konohagakure. Hij werd de Jinchūriki van de Negen-Staarten op de dag van zijn geboorten, wat ertoe leidde dat hij door het grootste deel van Konoha genegeerd en gehaat werd gedurende zijn kindertijd. Na het toetreden tot Team Kakashi werkte Naruto hard om het respect en erkenning te krijgen van de rest van het dorp, met als uiteindelijke droom Hokage te worden. In de daaropvolgende jaren werd Naruto een zeer capabele ninja en beschouwd als held, zowel door de dorpelingen als door de rest van de shinobi wereld. Hij bewees al snel de belangrijkste factor te zijn in het winnen van de Vierde Shinobi Wereldoorlog, wat ertoe leidde dat zijn droom om Zevende Hokage (七代目火影, Nanadaime Hokage, lett. Zevende Vuurschaduw) verwezenlijkt werd.

AchtergrondEdit

Geboren als zoon van de Vierde Hokage, Minato Namikaze, en de tweede jinchūriki van de Negen-Staarten, Kushina Uzumaki, is Naruto de eerste van de Reïncarnaties van Asura Ōtsutsuki die geboren werd in een tijdperk van relatieve vrede. Naruto werd vernoemd naar de protagonist van Jiraiya's eerste boek, wat tevens de legendarische Sannin tot peetvader bombardeerde.

Voor zijn dood vreesden zijn ouders en de Derde Hokage, Hiruzen Sarutobi, dat de druk van het bevallen van een kind het zegel dat de Negen-Staarten in Kushina hield, zou verzwakken. Als voorzorgsmaatregel werd Kushina naar een geheime locatie buiten het dorp gebracht met Biwako Sarutobi en Taji als haar vroedvrouwen, beschermd door ANBU en Minato om het zegel op zijn plaats te houden. Op een onbekende wijze is een gemaskerde ninja die de vos voor zichzelf wou gebruiken, achter hun plannen gekomen. Na het doden van de vroedvrouwen en de ANBU nam hij de pasgeboren Naruto als gijzelaar om Minato en Kushina te scheiden en de Negen-Staarten te bevrijden.

PersoonlijkheidEdit

VerschijningEdit

Naruto both parts

Naruto in deel II (links) en deel I (rechts) respectievelijk

Zoals door Jiraiya gezegd, lijkt Naruto sprekend op zijn vader. Hij heeft Minato's blauwe ogen en blonde, stekelige haar. Van zijn moeder heeft Naruto de vorm van zowel zijn ogen als zijn gezicht. Tijdens de Vierde Shinobi Wereldoorlog verwart Dan Katō hem oorspronkelijk voor Nawaki dankzij hun sterke gelijkenis. Naruto's meest prominente fysieke eigenschappen zijn echter de snorhaar-tekens op zijn gezicht, maar wat in de series (deel I) het meest vermeld werd, was zijn korte figuur voor zijn leeftijd, wat hem ook gemakkelijk provoceerde. Na de tijdsprong had hij een opmerkelijke groeispurt, die hem langer maakte dan zijn teamgenote Sakura.

In deel I bestond Naruto's outfit uit een oranje trainingspak met blauw bovenaan de schouderstreek en rond het middel, een witte spiraal met een kwastje aan de linkerkant, een Uzumaki spiraal op de rug, een grote, witte kraag, oranje broek met een shuriken holster aan zijn rechterknie (aangezien hij rechtshandig is), blauwe sandalen en een blauwe Voorhoofdbeschermer die aan hem gegeven werd door Iruka nadat hij van de Academie graduerde. Naruto droeg normaal een zwart T-shirt onder zijn trainingspak, maar droeg ook soms bepantsering onder zijn kleding. Tijdens zijn vroege kindertijd droeg Naruto doorgaans een T-shirt (wit, groen of zwart) dat ofwel een Uzumaki ofwel een vuursymbool vooraan had, met daarbij shorts. Hij droeg ook een groene stofbril met "Naruto" erop geschreven die hij op zijn voorhoofd droeg, maar stopte daarmee en verving het door zijn voorhoofdbeschermer.

VermogensEdit

  • Wind Release (Affinity)
  • Lightning Release
  • Earth Release
  • Water Release
  • Fire Release
  • Lava Release
  • Magnet Release
  • Boil Release
  • Yin Release
  • Yang Release
  • Yin–Yang Release

Deel 1Edit

Deel 2Edit

EpiloogEdit

FilmsEdit

VideospellenEdit

Creatie en conceptEdit

TriviaEdit

QuotesEdit

De belangrijkste Quote die Naruto zei is "Ik geef nooit op."

Around Wikia's network

Random Wiki