Wikia

BijuuComplete

De Tailed Beasts, soms ook "Chakra Monsters" genoemd, zijn de negen gigantische levende vormen van chakra gemaakt door de Sage of Six Paths uit de chakra van de Ten-Tails. Ze worden onderscheid door het aantal staarten dat ze hebben, variërend van één tot negen.

Geschiedenis Edit

Young Bijuu and Hagoromo

Lang voordat de hidden villages werden gesticht, redde de Sage of Six Paths de wereld door de Ten-Tails in zijn lichaam te verzegelen en zijn jinchuriki te worden. Enige tijd later werd de Sage door zijn jongste zoon Asura geïnspireerd om zijn schepping van alle dingen te gebruiken om de chakra van de Ten-Tails in negen levende wezens te verdelen, wat de tailed beasts zouden worden. De Sage noemde gaf de tailed beasts een naam en legde hen uit dat er een verband bestond tussen hen ondanks hun scheiding. Hij voorspelde ook een dag waarop ze weer bij elkaar zouden worden gebracht - hoewel niet zoals ze waren - en da er in die tijd iemand zou opduiken om hen te laten zien wat echte kracht is. In de anime werd aangetoond dat de Sage en zijn volgelingen voor zijn dood tempels bouwden in negen verschillende regio's van de wereld waar de tailed beasts konden leven en beschermd konden worden. De tailed beasts werden oorspronkelijk niet alleen gemaakt om de opstanding van de Ten-Tail te voorkomen, maar ook om de vrede te behouden en in balans te houden. De eerste persoon die hen gebruikte, was Hashirama Senju, die met zijn Hout-techniek een aantal van de tailed beasts had gevangen, om de beesten onder de nieuwe dorpen te verdelen om de machtsverhouding tussen hen te stabiliseren. Het gebruik van de tailed beasts van Hashirama was echter verplicht in plaats van hun eigen wil. Deze methode zou worden gerealiseerd in de opvolger van de reïncarnatie van Asura, Naruto Uzumaki.